środa, 24 lutego 2016

PIECZONE UDŹCE INDYCZE Z MORELAMI a la ALA




Prezentuję Ci wspaniałe udźce indycze wg przepisu mojej Mamy, dlatego nazwałam to danie "a la Ala", od imienia mojej Rodzicielki. 
Danie to wyśmienicie nadaje się na obiad niedzielny, a tym którzy lubią sobie dogadzać w dzień powszedni zasmakuje również. Ja robię takie danie z okazji okazji świątecznych, imieninowych, urodzinowych, po prostu na okazje bardziej uroczyste, ale tak jak napisałam wcześniej, jak mamy smaka, to i w dzień powszedni również z chęcią zjemy. Tym bardziej, że właściwie wszystko robi się tu samo. Zapraszam, bo warto, a nawet warto, warto!!

PIECZONE UDŹCE INDYCZE Z MORELAMI

Składniki:

3 udźce indycze ze skórą i z kością
kilka morele suszone
masło do zrumienienia mięsa

marynata
1/2 dużej cebuli lub 1 mała
2 ząbki czosnku
garść zielonej natki pietruszki
1 pomidor
1/2 łyżeczki gorczycy białej
1/2 łyżeczki kurkumy 
1 łyżeczka słodkiej papryki
1 łyżeczka bazylii
pieprz świeżo zmielony
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
1 łyżka oleju
2 łyżki miodu
sok z 1/2 cytryny 
sól do smaku

przygotowanie

1. Mięso dokładnie umyj i osusz

2. cebulę, czosnek, pomidory i natkę pietruszki umyj i zblenduj z gorczycą na jednolitą masę. Dodaj pozostałe składniki marynaty. Dokładnie wymieszaj

3. Gotową marynatą wysmaruj bardzo dokładnie mięso, przykryj i odstaw na noc do lodówki

4. Na następny dzień. Na patelni rozpuść masło i na nim zrumień mięso ze wszystkich stron, po czym przełóż udźce do naczynia, w którym będziesz piec, zalej masłem z patelni, resztą marynaty, wrzuć morele suszone i wstaw, pod przykryciem do piekarnika nagrzanego do temperatury 170 stopni na około 1.5 do 2 godzin, w zależności od wielkości udźców. 15 minut przed końcem pieczenia odkryj mięso i zrumień skórkę.

Udźce podane z:

Pampuchami
 Kopytkami
 Kluskami śląskimi
Kluskami kładzionymi 
Konfiturą z czerwonej cebuli







nabiorą właściwego smaku i wyglądu.

S M A C Z N E G O!!

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz