piątek, 16 stycznia 2015

KOTLETY PANIEROWANE Z KARKÓWKI


Dzisiaj na warsztat weźmiemy kotlety panierowane. I choć ja dzisiaj zajęłam się kotletami z karkówki, to można tu również zastosować piersi kurze, indycze lub tradycyjny schab i szynkę, ale... tych dwóch ostatnich nie polecam, ponieważ to, rzecz jasna kwestia gustu i smaku indywidualna jest. 
Wspaniałymi dodatkami są Ziemniaki pieczone  i  Frytki, ale podane z ziemniakami gotowanymi, czy ryżem smakują równie doskonale.
Można również, tak jak ja zastąpić te wszystkie ziemniaczane i ryżowe dodatki, jajkiem sadzonym położonym na usmażonym kotlecie. To żółtko rozpływające się po kotlecie, w trakcie jedzenia, to po prostu poezja smaku. Zapraszam!



KOTLETY  PANIEROWANE
Składniki:
  • mięso - karkówka, pierś kurza lub indycza, schab oraz szynka. Ilość kotletów wg uznania, każdy o grubości 1,5 - 2 cm
  • sól i pieprz
  • jajko do panierki
  • bułka tarta
  • smalec / olej do smażenia
  • jajko na sadzone
 przygotowanie

1. Mięso dokładnie umyj i osusz, a następnie pokrój w plastry o grubości 1,5 - 2 cm
2. Kotlety zbij młotkiem do mięsa, ale nie "za bardzo", żeby nie były zbyt cienkie.
    Tak przygotowane plastry mięsa potraktuj solą i pieprzem
3. Jajko rozbełtaj na talerzyku, na drugi talerzyk wysyp bułkę tartą i dokładnie,
    każdy kawałek mięsa obtocz najpierw w jajku, a następnie w bułce tartej
4. Patelnię dobrze rozgrzej i na gorącą wlej olej
Uwaga!  Tradycyjnie wieprzowinę powinno smażyć się na smalcu, ale ja odbiegłam trochę od tejże
               i zadowolę się olejem. 
    Na ten gorący tłuszcz połóż kotlety i usmaż z jednej strony, a kiedy będą już dobrze rumiane,
    przełóż na drugą stronę, zmniejsz temperaturę, patelnię przykryj i smaż do "usmażenia".
Uwaga!   Żeby kotlety były pulchne i wspaniałe smaż je po razie na każdej stronie.
 
5. Jeżeli jest to mięso wieprzowe, należy sprawdzić, czy dobrze i całkowicie usmażyło się,
    ponieważ nie wolno spożywać surowego wieprzowego mięsa.
6. Ja bardzo często podaję takie kotlety z jajkiem sadzonym położonym na usmażonym kotlecie.







Jeżeli masz ochotę zobaczyć jak ja przygotowuję te wspaniałe kotlety - zapraszam do obejrzenia materiału video życząc miłego odbioru i...

S m a c z n e g o !

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz