czwartek, 8 maja 2014

KEBAB PO POLSKU a la Magdalenkowe Frykasy



 Dzisiaj popuściłam trochę wodzy fantazji, czyli zaszalałam. I tak sobie pomyślałam, czasami to mi się zdarza (to myślenie), dlaczego nie spolszczyć trochę to pyszne orientalne danie, którego to dania mamy dwadzieścia odmian na świecie. A jak dołączyć moją wersję, to tych odmian będzie już dwadzieścia jeden. Oczywiście w mojej wersji zachowam trochę orientalności, i wykorzystam przyprawę BAHARAT Nadmieniam, iż kebab po woli staje się naszym narodowym daniem, tak jak pizza.
Mam nadzieję, że ta moja wersja spodoba Ci się i będziesz do tego przepisu zaglądać i zainspirowana /ny moim daniem, stworzysz coś własnego, no i oczywiście przepysznościowego.


KEBAB po polsku a la Magdalenkowe Frykasy
(przepis na 4 kebaby)
Składniki:
  • 4 x    naleśniki   <-----  KLIKNIJ MNIE
  •  około 40 dag mięso drobiowego, wołowego, wieprzowego lub baraniego
  • czerwona kapusta - 1/4 małej główki
  • 1 duża cebula
  • 1 duży pomidor
sos jogurtowy 
  • 1 gęsty jogurt typu greckiego  
  • czosnek - ilość wg uznania
  • papryka słodka
  • papryki ostra / chilli - wg uznania

zalewa
  • miarka sosu sojowego
  • miarka oleju
  • miarka octu winnego, lub 1/2 miarki soku z cytryny 
  • przyprawa BAHARAT (ilość wg uznania)
  • miód (na 80 ml miarki - 15 ml miodu-łyżka stołowa)
  • około 100 ml alkoholu - wódki, wódki żołądkówki lub ginu
  • czosnek - ilość wg uznania 

 Przygotowanie
  1. Mięso dokładnie umyj i osusz. Pokrój w paski lub niewielkie kawałki.
  2. Wszystkie składniki marynaty wymieszaj dokładnie i pokrojone mięso zanurz dokładnie w zalewie. Przykryj i wstaw do lodówki. Ja marynuję moje mięso 24 godziny, ale oczywiście czas może być krótszy.
  3. Na dobrze rozgrzaną patelnię wyłóż zamarynowane mięso i dokładnie usmaż, pamiętając, że przede wszystkim mięso wieprzowy musi być bardzo dobrze wysmażone.
  4. Do miski wlej jogurt do daj czosnek przepuszczony przez praskę, dodaj sól i pieprz oraz paprykę słodką i paprykę ostrą.
  5. Czerwoną kapustę, pomidory i cebulę pokrój w bardzo cieniutkie plasterki
  6. Cebulę potraktuj solą, żeby zmiękła i złagodniała i odstaw na 5 minut.
  7. Na naleśnik wyłóż usmażone mięso, trochę kapusty, cebulę i kilka plasterków pomidora.
  8. Polej całość sosom jogurtowym
  9. Zawiń naleśnik i włóż do opiekacza lub obsmaż całość na suchej patelni.
Jak chcesz zobaczyć, jak ja przygotowuję tę pychotę - zapraszam do obejrzenia materiału video życząc miłego odbioru.


S m a c z n e g o :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz