wtorek, 22 kwietnia 2014

PIEROGI Z SOCZEWICĄ


 Pierogi można podawać na różne sposoby i na słodko i na wytrawnie i na łagodnie i na pikantnie i każdą z tych wersji bardzo lubimy, przynajmniej wi9ększość. Podajemy te pierogi, w zależności od farszu ze śmietaną, ze słoninką, z jogurtem, z masłem oraz z przeróżnistymi sosami. Dzisiaj zaproponuję Ci pierogi z czerwoną soczewicą na ostro-pikantnie i mam nadzieję, że polubisz te cudeńka.
Najważniejsze jest umiejętne zrobienie ciasta na pierogi

ciasto na pierogi








Jak opanujesz tę technikę, to możesz to ciasto faszerować czym tylko będziesz chcieć. Ja dzisiaj pokażę Ci jak wykorzystać czerwoną soczewicę do ich, tych pierogów zrobienia. Zapraszam:)





PIEROGI Z CZERWONĄ SOCZEWICĄ
Składniki:
  • ciasto na pierogi
  • 40 dag soczewicy czerwonej
  • 2 łyżki masła - około 10 dag 
  • sól i pieprz
  • chilli (ilość wg uznania)
  • 1 pęczek koperku

przygotowanie
  1. Przygotuj ciasto na pierogi, przykryj ściereczką i odstaw na kilkanaście minut, niech "odpocznie" sobie ciasto
  2. Soczewicę bardzo dokładnie wypłucz tak, żeby ostatnia woda była czyściutka. Odsącz.
  3. Wrzątkiem zalej dwa razy soczewicę i dobrze odsącz
  4. Do letniej soczewicy dodaj masło, sól, pieprz i chilli
  5. Koperek umyj, osusz, drobno posiekaj i dodaj do soczewicy
  6. "Zrelaksowane" ciasto rozwałkuj na cieniutki placek, wytnij koła o średnicy takiej, jakiej lubisz wielkości pierogi, nałóż na niego farsz i zlep.
  7. Ulepione pierogi wrzucam do gotującej się osolonej wody z niewielką ilością tłuszczu.
  8. Podawaj z masłem, cebulką, boczkiem wędzonym stopionym, a na następny dzień możesz odsmażyć na maśle lub oleju i będą równie smakowite.
Jak chcesz zobaczyć, jak ja robię te pierogi, zapraszam do zapoznania się z materiałem video życząc miłego odbioru i tradycyjne...

S m a c z n e g o :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz