piątek, 24 kwietnia 2015

SERDELKI W SOSIE POMIDOROWYM



Dzisiaj wspólnie ugotujemy danie z mojego dzieciństwa parówki z sosie pomidorowym !
Danie szczególnie lubiane przez dzieci.

ŁATWE  -  SZYBKIE  -  SMACZNE  -  ZAPRASZAM DO WSPÓLNEGO GOTOWANIA ! ! !



PARÓWKI W SOSIE POMIDOROWYM  
Składniki:
  • parówki wiedeńskie dobrego gatunku (ok. 1,5 parówki na 1 dorosłą osobę)
  • ok. 10 dag masła
  • 2 duże czubate łyżki mąki
  • ok. 1 szklanki gorącej wody
  • 3 – 4 łyżki koncentratu pomidorowego 30%
  • śmietana  – ilość wg uznania – ja dałam 2 łyżki
  • sól, pieprz i ewentualnie szczypta cukru


przygotowanie
Parówki obierz i pokrój w półplasterki o grubości około 1 cm.
W rondlu, stop masło.
Do roztopionego masła wsyp mąkę – cały czas mieszaj.
Gdy masa będzie gładka i jednolita, dolewaj po trochu gorącej wody – pamiętaj, żeby ciągle mieszać.
(Jeżeli zrobią Ci się, niespodziewanie, grudki – przecedź przez sitko – to pomaga).
Do gotowego półproduktu dodaj koncentrat pomidorowy i śmietanę (ilość obydwu tych składników zależy od Ciebie).
Na końcu dopraw solą i pieprzem
Jeżeli sos wyda Ci się mało „wyraźny” dodaj szczyptę cukru.





Jeżeli masz ochotę zobaczyć jak ja przygotowuję tę pyszną potrawę z mojego dzieciństwa, zapraszam do obejrzenia materiału video życząc miłego odbioru i 

S m a c z n e g o !


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz