wtorek, 17 marca 2015

DOMOWY MAJONEZ



Majonez kojarzy mi się  z domem rodzinnym, ciepłem i smakowitymi daniami. Na każde święta, imprezy rodzinne i do sałatek wszelakiego rodzaju, nasza Mama kręciła majonez. Zawsze wychodził Jej wspaniały, puszysty... taki swój, taki domowy. Uszlachetniał swym smakiem i konsystencją wszelakie sałatki i sosy robione na badzie majonezu. Dlatego dzisiaj zachęcam Cię do zrobienia własnego majonezu, tradycyjną metodą mieszadła ręcznego przy użyciu siły mięśni. Zapraszam!






MAJONEZ
Składniki:
  • 1 żółtko
  • 1 łyżka dowolnej musztardy
  • 1 łyżka soku z cytryny ewentualnie octu winnego
  • szczypta cukru
  • sól, pieprz
  • 2 szklanki oleju, ja używam rzepakowy pierwszego tłoczenia










przygotowanie

1. Do miski wrzuć żółtko, musztardę, sok z cytryny / ocet winny, szczyptę soli, szczyptę cukru i trochę pieprzu
    i wszystko bardzo dokładnie wymieszaj.
2. Kiedy zawartość miski stanowić będzie jednolitą i gładką masę, cieniutką stróżką, cały czas mieszając
    dolewaj olej. W miarę ukręcania majonez będzie stawał się gęsty i puszysty i co tu ukrywać wspaniały
3. Ale, jeżeli w trakcie kręcenia majonezu składniki zwarzą się, to do kolejnej miski wrzuć tę samą bazę,
    czyli żółtko, musztardę, "kwas"  i przyprawy i wszystko dokładnie wymieszaj. Dodaj troszeczkę oleju i kiedy
    zacznie powstawać Ci majonez, po łyżce dodawaj zwarzoną masę. 







A oto efekt końcowy mojego ukręcania


 


Jeżeli masz ochotę zobaczyć jak ja ukręcam majonez, zapraszam do obejrzenia materiału video życząc miłego odbioru i 

S m a c z n e g o !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz