poniedziałek, 26 maja 2014

POMIDORY W SOSIE SOJOWYM



 Wpadłam na pomysł tej sałatki, kiedy to mój Mążuś zabrał mnie, wieki temu na kolację do chińskiej restauracji w Gdyni.
A były to czasy, kiedy takie "skośno-okie jadłodajnie" (i jest to określenie napisane z sympatią, i proszę nie doszukiwać się jakichkolwiek podtekstów) nie były "normalnymi" miejscami, one dopiero co wkraczały na nasz rynek restauratorski. Zapraszam, bo jest i smaczne i tanie, tym bardziej, że sezon na pomidory trwa, a jest to, o tej porze roku, podstawowy składnik żywieniowy, w mojej kuchni.




POMIDORY W SOSIE SOJOWYM
Składniki:
  • pomidory
  • 3 ząbki czosnku (wg uznania)
  • 20 ml miodu
  • 100 ml sosu sojowego
  • oliwa z oliwek lub olej
 Przygotowanie
  1. Pomidory umyj, osusz i pokrój w takie kawałki, jak podpowiada Ci Twoja fantazja ułańska
  2. Czosnek obierz, posiekaj i wrzuć na rozgrzany olej. Mieszaj
  3. Kiedy czosnek delikatnie się zrumieni, dodaj miód i mieszaj.
  4. Kiedy "mikstura" zacznie bombelkować i rosnąć - dodaj sos sojowy. 
  5. Wszystko razem zagotuj i zalej, jeszcze ciepłym sosem pomidory
U w a g a ! Czosnek przepuszczony przez praskę łatwo się przypali, dlatego proponuję go drobno posiekać

Jeżeli chcesz zobaczyć, jak ja przygotowuję tę sałatkę, zapraszam do obejrzenia materiału video życząc miłego odbioru.


S m a c z n e g o :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz