piątek, 17 stycznia 2014

BABECZKI



Babeczki, och babeczki...
Ileż imprez rodzinnych odbyło się przy takich pyszniutkich, zgrabniutkich, piękniutkich babeczkach ! 
I chodź Rodzina nie należała do tych największych, to było zawsze wesoło,
oj wesoło!
Jeden Kuzyn grał na pianinie i klarnecie, drugi na skrzypcach, ja robiłam fikołki, szpagaty, "foki" i inne figury, a Babcia moja ukochana chcąc mnie kiedyś zawstydzić, w wieku prawie 80 lat (to znaczy te 80 prawie lat miała Babcia), położyła się na podłodze i...zrobiła "fokę":(
I wiesz co, udało Jej się mnie zawstydzić. Cała Rodzinka buchnęła śmiechem,
a mnie było "głupio" (chyba). Ale ponieważ "upokorzyła" mnie moja ukochana Babcia, zostało Jej to szybko wybaczone:)
(Dla niewtajemniczonych - foka to jest taka figura, gdzie dotyka się palcach stóp do czoła leżąc na brzuchu.)

Ciocia Irenka takie babeczki faszerowała samymi różnymi pysznościami. Zawsze wyglądały, te babeczki (Ciocia też ładnie wyglądała, ale teraz skupmy się na babeczkach), bardzo ładnie i artystycznie. I w każdej ciocinej odsłonie równie dobrze smakowały, tym bardziej, że komponenty,
z których Ciocia robiła te nadzienia, z reguły pochodziły z płodów ogródkowych WŁASNYCH! A ogródek uprawiała wspólnie z moją Babcią. Narzekała Jedna na Drugą, że Jedna sadzi, sieje, przekopuje nie tak i nie tam, gdzie ta Druga by chciała, ale efekt był fenomenalny. Owoce zawsze były dorodne, a spiżarnia ciocino - babcina najwspanialsza pod słońcem. Kompoty, kompociki, dżemy, konfitury, musy, galaretki, pikle...i...naleweczki. Mniaaamyyy:))
Z największym rozrzewnieniem wspominam te ostatnie

Wspominki wspominkami, ale tu babeczki czas zacząć robić. Zapraszam !






 BABECZKI

Krem orzechowy
Składniki:
  •  125 ml mleka
  • około 13 dag orzechów włoskich
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • około 13 dag masła
  • kieliszek (25 - 50 ml) wódki / rumu / orzechówki

 przygotowanie

1. Dokładnie obrane orzechy zmiel w malakserze lub przepuść przez maszynkę do mielenia mięsa
2. Zalej gorącym mlekiem. W ten sposób będą pęcznieć. Odstaw na bok do wystygnięcia.
3. Do ostudzonych orzechów dodaj cukier. Dokładnie wymieszaj.
    Kręcąc na wolnych obrotach robota kuchennego dodawaj po trochu masło o tej samej temperaturze,
    co orzechy i na końcu kieliszek alkoholu.
    Wszystko dokładnie wymieszaj i wstaw do lodówki





Babeczki
(przepis na 15 babeczek)
Składniki:
  • 4 żółtka
  • 10 dag cukru pudru
  • 15 dag miękkiego masła
  • 30 dag mąki krupczatki
przygotowanie

1. Do miski wrzuć żółtka i cukier wraz z masłem. Wszystko bardzo dokładnie ubij na puszystą masę.
    Ciągle mieszając dodawaj pomału mąkę.
2. Foremki wysmaruj masłem i ręcznie wyłóż ciastem.
3. Spód każdej babeczki "dźgnij" widelcem kilka razy, żeby ciasto w trakcie pieczenia nie wypuczyło się
    Wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około 30 minut. Babeczki winny być lekko złociste







Mus jabłkowy
Składniki:
  • 8 - 10 jabłek
  • 1/4 szklanki cukru
przygotowanie

Jabłka umyj, obierz, usuń gniazda nasienne.
Pokrój jabłka w niewielkie cząstki i zasyp cukrem.
Odstaw niech te jabłka puszczą trochę soku.
Na niewielkim ogniu upraż jabłka. 
Ostudź.

 


Dekoracja

  • 1 gorzka czekolada
  • kilka wisienek kandyzowanych / świeżych lub konfitura wiśniowa

W rondelku zagotuj niewielką ilość wody.
Na rondelek połóż miseczkę z czekoladą, i rozpuść ją. Odstaw, niech przestygnie, ale nie zgęstnieje








Wykończenie

 1. Do ostudzonych foremek z ciasta, włóż mus jabłkowy
2. Krem orzechowy przełóż do szprycy lub rękawa papierniczego i nałóż go na jabłka
3. Polej to dobrodziejstwo czekoladą, a na wierzch połóż wisienkę.







Jeżeli chcesz zobaczyć, jak ja robię te babeczki, zapraszam do obejrzenia prezentacji video, życząc miłego odbioru i...

S m a c z n e g o:)                    


1 komentarz:

  1. Ja właśnie bardzo chętnie zjadam i sam przyrządzam często muffinki i muszę przyznać, że jak najbardziej mi wychodzą. Bardzo spodobał mi się przepis https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/muffinki-czekoladowe-z-cukierkami-z-mieszanki-wedlowskiej/ dzięki któremu poznałem nowy smaki jeżeli chodzi o babeczki.

    OdpowiedzUsuń