piątek, 12 lipca 2013

KRUSZONKA, Jak zrobić kruszonkę do ciasta? | Magdalenkowe Frykasy






Kruszonka, wspaniały dodatek do ciast, wykonywana na różne sposoby, ale mój sposób na kruszonkę jest jaki? NAJWSPANIALSZY, że tak nieskromnie wtrącę.

A tak poważnie, to faktycznie, jest on, ten przepis, świetny, ponieważ krąży w mojej rodzinie od pokoleń i nie pamiętam, żeby komukolwiek kruszonka, wg tego przepisu, nie udała się. Moja Mama robiła tę kruszonkę do drożdżówek, ale Siostra mojej Mamy, Ciotka Irenka, dodawała do różnych ciast. I za każdym razem, uwierz mi, smakowała wyśmienicie, choć za każdym razem inaczej, w zależności jakie ciasto przyozdabiała, Ciocia kruszonką.

I dlatego postanowiłam podzielić się z Tobą rodzinnym przepisem na ten rarytas w nadziei,  że Przodkowie patrzący na mnie z góry nie będą źli, że zdradzam sekrety rodzinne. Ale to przecież Oni, Przodkowie, właśnie nauczyli mnie dzielić się wszystkim z bliźnimi.

W skrytości i po cichu napiszę jeszcze, że ta kruszonka jest wyśmienita sama. Wysypana na pergamin, upieczona…yhmmm…taką najbardziej lubi mój Syneczek malutki (180cm), choć na różnych ciastach też nią nie pogardzi.




 KRUSZONKA



Składniki:

  • 10 dag masła
  • 10 dag cukru kryształu
  • 10 dag mąki krupczatki
  • aromat zapachowy o smaku dowolnym



Do miski włóż miękkie masło, dodaj cukier i podziób to widelcem, a widelcem dlatego, 
że ciepło Twojej dłoni spowoduje, że masło się roztopi i wtedy powstanie jednolita masa, a nie gruzełkowata. 
Kiedy masło z cukrem równomiernie się połączy, dodaj mąkę i nadal urabiaj to wszystko widelcem. Dodaj olejek zapachowy taki, jaki jest w cieście, które będziesz przyozdabiać kruszonką.

Dodam nieśmiało jeszcze, że jak dodasz do tej kruszonki skórkę pomarańczową własnoręcznie wykonaną, 
pokrojoną w drobną kostkę, to wyjdzie rarytas roku!

A jak zrobić taką kruszonkę? Zapraszam do następnego postu

I nie pozostało mi nic innego, jak życzyć Ci udanych wypieków z kruszonką !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz